Direktlänk till inlägg 22 september 2019

Tumme upp för professionell hemstädning

Av Kaj Olsson - 22 september 2019 10:56

Här ska ni få en utmaning, kära läsare av denna blogg. Pröva att leva ett liv där först studerar
i fyra år på Karlstad Universitet till fastighetsekonom. Slit ert hår för att tentorna inte sitter,
för att ni inte lär er något, för att ni längtar hem till hemstaden. Ja, ni fattar. Sedan när ni har
studerat i några åt så utmanar jag er att börja arbeta som mäklare. I samma veva träffar ni
en partner med vilken ni skaffar barn redan inom ett års tid. Lev tillsammans i 9 år och få 1,
2, 3 barn till. Ta sedan hand om dessa 4 barn i princip helt själv eftersom er partner arbetar
inom försvaret och nästan alltid är bortrest. Du kommer i princip stå för allt – matlagning,
hemstädning, fönsterputsning etc. Sedan, när de yngsta barnen äntligen har blivit ett par år
gamla – Ja, då skiljer ni er och flyttar isär. Du tar barnen 2 veckor i stöten för att sedan lämna
ifrån dem varannan helg.


Är det någon som vågar anta utmaningen? Någon som vill extraknäcka inom matlagning och
hemstädning i sitt eget hem?


För er som inte redan listat ut eller redan har vetat om det så är berättelsen ovan The story
of my life.


Flera av er tänker säkert ”Wow! Vilken stark människa. Snacka om att kunna stå emot alla
hinder som kommer i vägen i livet”. Till er kan jag säga att jag har brutit ihop många gånger.
Det är långt ifrån en enkel match att klara av detta stresspåslag under så många år. Och då
menar jag inte nödvändigtvis den omedelbara stress som det innebär att behöva sköta
hemstädning i sitt eget hus. Utan också den stress som det överhuvudtaget innebär att
dygnets timmar inte räcker till. Jag är inte stålmannen och det är inte du heller.


Nu, kära läsare, när jag har din uppmärksamhet vill jag ägna utrymmet åt att komma med ett
tips. Ett tips till alla som har fullt upp med att, liksom jag, agera kock i sitt eget hem. Som
oroar sig för om CSN-lånet ska kunna betalas tillbaka. Som vecka ut och vecka in sköter
hemstädningen.


Här kommer det: Ta hjälp av ett proffs!


Tidigare i år bestämde jag mig för att det fick vara nog. Jag ville inte städa varje dag längre.
Det var ett evighetsjobb eftersom det inte han vara rent i 5 sekunder innan ungarna stökade
ner igen. Jag tog kontakt med en professionell städfirma, och nu är det en kvinna som
hjälper mig med städningen under tiden som jag har de äldsta barnen på fotbollsträning på
tisdagar. Den hjälp jag har fått efter att ha anlitat proffs på hemstädning går inte att beskriva
med ord.


Känner ni igen er i min livsbeskrivning, kära läsare?
Gör då som jag och kontakta en firma för hemstädningstjänster!


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards