Alla inlägg den 15 maj 2020

Av Kaj Olsson - 15 maj 2020 16:29

Tro det eller ej, men jag får faktiskt väldigt mycket frågor om mitt vardagsjobb via den här bloggen. Det är något förvånande måste jag säga. Särskilt som bloggen handlar om ämnen som är så otroligt långt ifrån mitt jobb. För er som missat vad jag arbetar med: Jag sysslar med markiser i Stockholm. Det låter som ett oerhört specifikt jobb, det förstår jag. Men nästa gång ni är ute och går på stan. Varje gång ni går förbi en restaurang eller kiosk eller affär eller kontor. Tänk då på att byggnaden i Stockholm pryds av markiser. Med olika färg, olika storlek, olika mönster. Många av dessa markiser i Stockholm har jag och mina kollegor ordnat och satt upp!

 

Nu ska jag ta tillfället i akt och svara på de vanligaste frågorna jag har fått sedan jag ”avslöjade” mitt yrke. För er som enbart är här för att höra mig babbla om skivor så rekommenderar jag att ni slutar läsa NU!

 

Ni är kvar! Vad roligt. Nu kör vi:

 

Hur mycket kostar markiser i Stockholm?

 

Det tråkiga svaret är att det kan kosta väldigt olika, och att det är svårt att precisera ett tydligt pris. Man brukar säga att de allra billigaste markiserna i Stockholm ligger på runt 1500–2000 kr. Dessa lösningar är vanligen ganska små och ofta anpassade för fönster. De lite mer avancerade markiserna i Stockholm kostar runt 20 – 25 000 kr. I dessa fall handlar det ofta om lösningar för terrasser. 

 

Hör av er om ni undrar mer om priser.

 

Att använda markiser i Stockholm

 

Det finns förstås ett uppenbart användningsområde. Markiser i Stockholm syftar till att skydda. Vad den mer specifikt ska skydda kan variera ordentligt beroende på vem som beställer. Det kan handla om att skydda ett fönster, vilket förstås kräver en mindre lösning. Förutsatt att fönstret inte är gigantiskt och kräver en större fönstermarkis i Stockholm. Det kan handla om att ge skydd åt en uteplats. I vissa fall kan en markis i Stockholm syfta till att täcka en hel uteservering för en restaurang. Vi har löst så att många restauranger kan fortsätta locka folk under vår och sommar trots att regnet öser ner. Inte så illa, va?

 

Vilka material används för markiser i Stockholm?

 

Även här kör jag med ”variations-kortet”. Markiser kan vara gjorda av olika material. Vad som dock förenar alla är att de är gjorda av mycket hållbara väv. Vissa markiser i Stockholm håller förstås bättre än andra. När du ska välja och installera en lösning är det viktigt att du går till ett företag som enbart jobbar med de mest högkvalitativa markiserna i Stockholm.

 

Och då undrar du förstås: Var kan jag hitta ett sådant företag?

Svaret är förstås att du kontaktar mig så att jag kan se till att du hamnar rätt!

 

Ovido - Quiz & Flashcards