Direktlänk till inlägg 7 oktober 2020

Uppföljning: Flyttstäd Stockholm

Av Kaj Olsson - 7 oktober 2020 18:00

Förra veckan delade jag med mig om mina tankar angående flyttstäd i Stockholm. Eftersom jag och hela portalen har haft tekniskt strul så ska jag ge en recap för er som missat inlägget: För ett tag sedan var det dags för mig att flytta igen. Det var inget jag var särskilt taggad på men ibland får man helt enkelt försöka uppnå lite förnyelse. Det jag var minst sugen på med flytten till en annan del av Stockholm var flyttstäd. ”Varför då?” tänker ni kanske. Är jag kanske för fin för att ägna mig åt sånt där? En priviligierad bloggare i Stockholm med lite för hög svansföring för att ägna sig åt sitt eget flyttstäd? Så är inte fallet! Jag har egentligen inget emot att få lite skit under naglarna. Däremot är det oerhört frustrerande att ägna sig åt eftersom jag är så förbannat dålig.

 

”Men hur svårt kan det vara?”

 

Ja, uppenbarligen väldigt svårt för mig. Jag har flyttat 4 gånger sedan jag lämnade föräldrahemmet och de tre tidigare gångerna har jag fått anmärkningar. Mina föräldrar och vänner har frågat mig hur fan jag lyckas, eller snarare inte lyckas, varje gång. Jag kan inte besvara frågan. Jag är helt enkelt väldigt dålig på att städa och hålla rent. Alla som då och då besöker mitt hem vet om detta.

 

Så, jag anlitade alltså flyttstäd under min senaste flytt i Stockholm. Fördelarna var otroligt många med tanke på den låga kostnaden. Jag behövde inte göra arbetet själv utan fick tid att ägna mig åt annat. Jag slapp den där pinsamma och frustrerande känslan då jag får meddelat att min städning ej har gått igenom. Dessutom så ska man inte glömma bort vikten av att anlita proffs på just flyttstäd i Stockholm. De vet bannemej vad som ska göras, och de gör jobbet utomordentligt bra.

 

En annan bra sak med att anlita flyttstäd i Stockholm var också att det gick så jävla smidigt. Jag vet inte varför men jag fick för mig på förhand att det skulle vara betydligt krångligare. Så var icke fallet. Jag tog kontakt med ett pålitligt bolag i Stockholm inom både flyttstäd och andra städtjänster som jag hört om. De gav mig en offert utifrån uppgifter om lägenheten och antalet fönster. Jag godkände offerten och sedan kom de på utsatt dag.

 

Vad har ni för erfarenheter av flyttstäd i Stockholm? Är ni lika nöjda som jag är? Jag kan tänka mig att det beror väldigt mycket på vilket företag man anlitar.

 

Kram!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Skapa flashcards