Direktlänk till inlägg 9 november 2020

Fördelar med catering i Uppsala

Av Kaj Olsson - 9 november 2020 11:46

Ni kan kalla mig ”Mr. Black or White”. Det är ett ganska passande namn för en person som betraktar välden på det sätt som jag gör. Jag får ofta motta kritik från vänner och familj för detta men jag tror att det sitter så djupt rotat att förändring är omöjligt. Jag har en förmåga att alltid ställa allting i min tillvaro mot varandra. Om jag exempelvis ska köpa ett paket pasta så ställer jag ett varumärke mot ett annat och jämför ALLT. Vilken är billigast? Vilken har snyggast logotyp? Vilken har mest rejäl förpackning? Vilken har fått bäst betyg? Ja, ni förstår.

 

Nyligen så gjorde jag en helomvändning i karriären, när jag bytte bransch. Från takläggare till att arbeta med catering i Uppsala. Slå den svängen i arbete, om ni kan! Faktum är att jag, trots mina år som snickare, alltid hade catering i Uppsala lite i sikte. Jag har alltid haft ett stort matintresse, och därför alltid tänkt att jag ska vända mig dit när jag känner mig redo. När jag varslades från byggfirman var läget bättre än någonsin. Nu skulle det bli catering i Uppsala.

 

Min vana trogen jämför jag nu mitt tidigare takläggaryrke med mitt arbete inom catering i Uppsala.

 

Arbetsmiljö

 

Nackdelen med att arbeta med tak är att tak är utomhus. Fördelen med att jobba med catering i Uppsala är att man uteslutande befinner sig inomhus. Jag är egentligen ingen utomhuskille, om det inte är väldigt bra väder. Därför går poängen till catering i Uppsala!

 

Arbetskompisar

 

Jag har inget ont att säga om mitt gamla bygg-gäng. Vad jag däremot kan konstatera är att mina kollegor på cateringen i Uppsala är fenomenala. Jag skrattar så att jag får ont i magen varje dag. Det är ett bra tecken på att man omger sig med bra arbetskamrater, tycker jag!

 

Mat

 

Ja, vad trodde ni? Trodde ni att vi som levererar catering i Uppsala inte provsmakar maten emellanåt? Faktum är att vi ofta tjuvsmakar mer än ”emellanåt”. Emellanåt kan faktiskt innebära ”i stort sett varje morgon, lunch och eftermiddag”. Detta är förstås inget vi säger till chefen. Hoppas att hon inte läser den här bloggen!

 

Jag hoppas att ni tycker att mina sporadiska inlägg om catering i Uppsala ger lite nöje i vardagen. Vad jobbar ni själva med? Och vad tycker ni är bäst med ert nuvarande jobb?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards