Direktlänk till inlägg 24 november 2020

Renovera innergården i Stockholm - av flera anledningar

Av Kaj Olsson - 24 november 2020 18:48

Hej igen!

 

Senast ni hörde från mig fick ni höra berättelsen om när vår förening i Stockholm bestämde sig för renovering av innergården. Ett beslut som jag, min sambo och våra två barn är starka förespråkare för. Tack vare att majoriteten tyckte att det var en god idé att renovera vår ganska slitna innergård i Stockholm blev det av.

 

Det finns flera anledningar till varför jag tycker att detta är en väldigt bra idé. Min vana trogen ska jag nu lista upp mina främsta argument:

 

  1. För barnen

 

Ja, jag vet att man, som småbarnsförälder, ofta håller sina egna barns intressen lite väl högt. Det är inte bara vi och andra barnfamiljer som bor i huset. Att renovera innergården i Stockholm ska knappast bara gynna barnen. Med det sagt så måste jag ändå påpeka det faktum att det är många barn som bor i huset. Utanför huset ligger stora vägar som är farliga för mindre barn. Det vore väldigt tryggt och bra om de kunde tilldelas en viss del av innergården i Stockholm då den har renoverats. Så blev det och vi är väldigt glada för det.

 

  1. För de med gröna fingrar

 

När vi mötte firman i Stockholm som skulle renovera vår innergård fick vi goda besked. De förklarade att det fanns en hel del att göra men att förutsättningarna var mycket lovande. Många i huset hade önskat få mer planteringsmöjligheter. Svaret löd: Inga problem! Nu har vi ett odlingsland där flera av grannarna odlar lite allt möjligt. Jag är inte en av de med gröna fingrar, men jag måste erkänna att jag tycker att det är väldigt mysigt. Mer grönt var en god idé då vi renoverade innergården i Stockholm.

 

  1. För gemenskapen

 

Ja, vi är trots allt svenskar. Man ska inte dra alla över en kam men det innebär förstås ofta en viss blyghet även bland grannar. När vi bestämde oss för att renovera vår innergård i Stockholm var detta något vi tog i beaktning. Det hade faktiskt varit trevligt om det sociala utbytet kunde öka. En del av renoveringen skulle således riktas mot gemensamhetsytor. Vi har nu en fin uteplats med plats för många sittande och dessutom en sprillans ny grill.

 

Har ni renoverat innergård i Stockholm? Vad gjorde ni i så fall? Blev ni nöjda?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards