Direktlänk till inlägg 9 januari 2021

Våra måttbeställda mattor

Av Kaj Olsson - 9 januari 2021 13:15

Förra veckan fick ni smaka lite på min pepp inför vår flytt. Denna vecka ska ni få lite mer av detsamma. Det skulle nämligen visa sig att det var smittsamt att vara glad över något. Jag har nog aldrig fått så mycket fina meddelanden efter något jag skrivit. Lite oväntat men också väldigt roligt, förstås. För er som missade förra veckans inlägg kan jag dra det hela lite snabbt:

 

Jag och min sambo ska äntligen flytta in i vår egen lägenhet. Vi har nu, i ett års tid, bott i hennes lilla etta. Det fungerade bra ett tag, men nu fick det lov att vara nog. Jag är laddad på oerhört mycket med flytten. Jag längtar efter att bo i ett nytt fint område. Jag ser fram emot nyrenoverat kök och nyrenoverat badrum. Jag längtar efter att äntligen kunna andas ut i ett boende. Och jag ser dessutom orimligt mycket fram emot våra måttbeställda mattor. Ja, ni läste rätt. Måttbeställda mattor anpassade efter varenda centimeter i bostaden ska pryda dess golv. Så kommer det bli.

 

Hur som helst. Många av er som har hört av er visste inte ens att man kunde köpa måttbeställda mattor. Det både förvånar mig och förvånar mig inte alls. Som jag skrev förra veckan så har jag förut varit fundamentalt ointresserad av vad som prytt mina golv. Att det därför finns de som inte ägnat måttbeställda mattor en tanke är egentligen inget som förvånar mig. Vad som dock är något uppseendeväckande är mångas förvåning över det faktum att mattorna kan bli måttbeställda. Min motfråga på denna förvåning är: Varför skulle man inte kunna handla måttbeställda mattor? Man kan ju beställa precis allting annat efter mått. Nåväl, låt oss inte grotta ner oss för djupt i det. Det jag säger sägs dessutom utifrån det faktum att jag är färgad av mattintresset. Jag har gått från totalt ointresserad till att hävda att måttbeställda mattor är den avgörande faktorn i ett boende. Det är otroligt hur snabbt det kan svänga.

 

Jag har nu ägnat mycket bläck åt att skriva om måttbeställda mattor. Mindre bläck har ägnats åt det faktum att flytten snart på allvar drar igång. Är detta något ni skulle vilja höra mer om? Tycker ni att det är intressant att läsa om flyttlådor, flyttfirmor och krångel med precis allt? Då kan jag meddela att min blogg är ett utmärkt forum under de kommande veckorna.

 

Vänner, glöm inte att skriva i kommentarsfältet. Ni vet hur glad jag blir.

 

Kram kram!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Skapa flashcards