Direktlänk till inlägg 15 mars 2021

Om mig och mitt byggföretag i Stockholm

Av Kaj Olsson - 15 mars 2021 19:48

Nu har det gått ungefär 4 månader sedan jag först avslöjade vad jag arbetade med till vardags. Vissa av er tycktes bli ganska chockade. Förmodligen hade ni väntat er något annat. Att någon som driver en blogg med det innehåll jag vanligen publicerar skulle hänga ihop med det faktiska yrket. Kanske kock? Kanske konditor? Nåväl, jag tror att det är bra att bli överraskad emellanåt. Det är roligt om jag lyckades överraska då jag berättade för er att jag jobbar på ett byggföretag i Stockholm.

 

Så, sedan första inlägget har många hört av sig. Fler än vanligt om jag ska vara ärlig. Ja, det skulle visa sig att mitt jobb på byggföretaget i Stockholm skulle göra att jag fick fler följare än någonsin. Det är... förvånande? Ironiskt? Jag vet inte riktigt vad det är. Det är vad det är, helt enkelt.

 

För er som missade detta ”avslöjande” inlägg tänkte jag här göra en recap på vad som skrevs:

 

Jag arbetar alltså på ett byggföretag i Stockholm. Många som hör att jag arbetar på byggföretag tror att jag också jobbar som hantverkare i Stockholm. Detta är fel, och därför något jag vill betona. Mitt företag är stort och arbetar nästan uteslutande med stora organisationer och företag. Vi sköter upphandlingar och ser till att arbetet blir gjort på rätt sätt. Detta alldeles oavsett om det handlar om bygget av en skola eller renoveringen av en kyrka. Vårt byggföretag i Stockholm är proffs på att ratta byggprojekt. Jag skulle till och med vilja sticka ut hakan och säga att vi är bäst i huvudstaden.

 

Min roll på byggföretaget i Stockholm är projektledare. Jag håller alltså aldrig i en hammare, och tur är väl det givet min kunskap om snickeri och hantverk. Nej, min bakgrund finns inom ekonomi och det är i dessa vatten jag ska simma. Det gör jag också, och jag hoppas att jag gör det bra. Resultaten som vi får in till vårt byggföretag i Stockholm månatligen pekar åt det hållet. Om det nu är något man får stoltsera med.

 

Eftersom det var så många som hörde av sig sist tänkte jag denna gång öppna för frågor. Vad vill ni veta om byggföretag i Stockholm? Och vad vill ni veta om min roll på mitt byggföretag i Stockholm? Jag bistår gladeligen med svar på era frågor och ska svara så frekvent jag kan.

 

Skriv i kommentarsfältet!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards