Direktlänk till inlägg 18 mars 2021

Middag och fasadrenovering i Stockholm

Av Kaj Olsson - 18 mars 2021 20:41

Då var det dags igen. Er favorit är tillbaka i rampljuset. Ni trodde att ni hade blivit av med mig men föga anade ni. Föga anade ni att jag skulle träda in på blogg-scenen med ytterligare ett spännande inlägg. Ett i mängden bland alla intressanta inlägg om fasadrenovering i Stockholm jag skrivit senaste tiden. ”Vadå?” tänker vissa av er nu. ”Har du börjat jobba med fasadrenovering i Stockholm? Det var en snabb vändning. Du är verkligen otrolig. En fantastisk människa”. Så tänker ni säkert.

 

Svaret är: nej, jag har inte börjat arbeta med fasadrenovering i Stockholm. Vad jag däremot har gjort är att jag har träffat en person som arbetar med fasadrenovering i Stockholm ett par gånger. Som den extroverta person jag är har jag naturligtvis delat med mig av detta. Detta är något som förmodligen inte har undgått någon av er.

 

Senast ni hörde från mig hade jag gått på en ”dejt” med personen. Vi drack kaffe, vi åt kanelbulle och vi pratade vidare om fasadrenovering i Stockholm. Det var mysigt, trevligt, utvecklande och positivt i största allmänhet – Ja, det var ett bra möte. Nu var det dags för oss att ses igen, och den här gången skulle det bli middag. Jo då, fint ska det vara.

 

Eftersom jag sällan besöker Stockholm skulle vi, jag och fasadrenoverings-personen, gå till min favoritrestaurang. Den ligger väldigt nära Humlegården och den är fullständigt fenomenal när det kommer till asiatisk mat. Det var lika bra som det alltid brukade vara när jag bodde i stan. Jag längtade faktiskt tillbaka en smula.

 

Nåväl, till ”dejt” nr. 2. Man kan tänka sig att vi skulle röra oss in på hittills orört område vad gäller samtalsämnen. Detta skedde alltså INTE. Vi gick rakt tillbaka till förut och började prata om fasadrenovering i Stockholm igen. Jag kan definitivt inte skylla på någon annan än mig själv här. Faktum är dessutom att jag inte heller vill skylla på mig själv. Snarare tacka, faktiskt. Fasadrenovering i Stockholm är faktiskt ett intressantare samtalsämne än jag tidigare trott. Den här personen får alltså, på daglig basis, vara med och föryngra Sveriges huvudstad. Det är inte så illa va?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards