Direktlänk till inlägg 15 april 2021

Att jobba med solceller för lantbruk

Av Kaj Olsson - 15 april 2021 19:22

För ett par veckor sedan gjorde jag misstaget att avslöja vad jag jobbar med. Jag kallar det för misstaget eftersom jag inte på något sätt ville att den här bloggen skulle handla om det. Ironiskt nog ska jag nu berätta för er som råkat missa inlägget vad jag arbetar med. Jag installerar alltså solceller på lantbruk runt om i regionen.

 

Så, när jag nämnde detta så fick jag plötsligt en himla massa mail i min inkorg. Jag tänkte att det nog var reaktioner på min senaste video och recept. Så var inte fallet. Så var verkligen inte fallet, kära läsare. Frågorna handlade uteslutande om mitt arbete med solceller för lantbruk. Vissa handlade om mer praktiska saker. Det kunde handla om personer som bedrev lantbruk och funderade på att skaffa solceller. Andra hade mer frågor om mitt val av karriär. Vissa frågade hur jag egentligen mådde, som arbetade med solceller för lantbruk. Jag förstår inte riktigt hur en sådan nyhet kan väcka sådana känslor. Är det för att matlagning och installation av solceller för lantbruk är så fundamentalt olika? Jag väljer nog att tro att det är här som skon klämmer.

 

Nåväl, nu var jag tillbaka och talade om samma sak igen. Så får det väl vara nu. Trots att jag räds att den här bloggen skulle förvandlas till något den inte är så är det ett faktum: Jag finns för att tillfredsställa läsviljan hos mina läsare. Om de vill höra om hur det är att jobba med solceller för lantbruk – ja, då ska de bannemej få höra hur det är att jobba med solceller för lantbruk. Håll i hatten.

 

Nu kommer alltså en rent självisk bedömning om vad det är jag uppskattar mest. Jag rankar de tre främsta anledningarna till varför det är roligt att jobba med solceller för lantbruk. Ingen inbördes ordning eller så, ok?

 

Mitt team

 

Jag har haft äran att arbeta med några av branschens främsta i flera år. Det är ett otroligt härligt team och jag tror att detta är en av de mest bidragande faktorerna till trivsel. Så är det väl alltid, oavsett om man jobbar med solceller och lantbruk eller ej. Hur som helst så kvalar detta sig in på topp 3-listan.

 

Miljön

 

När man jobbar med solceller för lantbruk slår man ett slag för miljön. Detta är en oerhört bidragande faktor till varför jag känner att jag gör skillnad på jobbet. Det tror jag är viktigt för mig: att göra skillnad.

 

Kunderna

 

Sist men inte minst – möjligen mest smörigt – säger jag kunderna. Kunderna är alltid väldigt trevliga och glada när vi installerar solceller för deras lantbruk. Det värmer och det gör att det är roligare att komma till jobbet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Skapa flashcards