Direktlänk till inlägg 1 juli 2021

Beslutet om balkongrenovering i Stockholm

Av Kaj Olsson - 1 juli 2021 11:49

Det blev en sommar innan jag gick vidare. En himla fin sommar faktiskt. En sommar som jag bestämde mig för att uppleva väldigt spontant, och som sedan formade min framtid. Det låter dramatiskt men faktum är att det är helt sant. För er som inte hänger med på vad jag talar om så syftar jag på sommaren då jag flyttade. Sommaren då jag arbetade med balkongrenovering i Stockholm.

 

Det börjar nu bli några år sedan. Jag satt och pratade med en kompis om det häromdagen och insåg att det snart är ett decennium. För ett decennium sedan, sommaren 2011, så arbetade jag med balkongrenovering i Stockholm. Jag måste säga att det var mindre balkongrenovering och mer Stockholm som utstakade vägen för mig. Missförstå mig inte: Jag uppskattade att arbeta med balkongrenovering i Stockholm. Jag var kanske inte särskilt bra på det eller kände att jag skulle bli kvar för alltid – men det var roligt. Framförallt var det roligt för att jag träffade mina vänner då. Vänner som jag skulle komma att behålla i många år framöver.

 

Någon sa till mig att man kommer att vara vänner livet ut om man passerar 7 år. Jag hoppas att detta stämmer. Det verkar i alla fall stämma ganska bra överens redan nu. De tre personer som jag umgås mest med i Stockholm är de jag arbetade med balkongrenovering med. Vi umgås varje vecka, ibland flera gånger i veckan. Det känns som vi har känt varandra hela livet. Det är svårt att tänka sig att jag nästan var 30 år gammal när jag flyttade till Stockholm för balkongrenoveringen. Det innebär att jag hade ett lika långt vuxenliv innan flytten som efter. Det är ganska svindlande. Vad sjutton gjorde jag innan jag flyttade till Stockholm och började med balkongrenovering?

 

Nåväl, man ska väl inte grotta ner sig för djupt i gamla beslut. De går ju inte att ta tillbaka, och jag skulle inte vilja ta tillbaka något överhuvudtaget. Jag älskar mitt liv i huvudstaden. Jag kan bli så oerhört tacksam för att jag fick chansen. Chansen att flytta till Stockholm och chansen att arbeta med balkongrenovering. Ett yrke jag hade 0% erfarenhet av. Trots detta litade mitt företag på att jag skulle göra ett bra jobb. Det gjorde jag, även om det var ett kort sådant. Kontraktet för balkongrenovering gällde mellan juni och september, men kontraktet med Stockholm gällde längre.

 

Får man vara så pretentiös att säga så? Klart man får! Det är ju min blogg. Hör gärna av er i kommentarsfältet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards