Alla inlägg den 22 september 2021

Av Kaj Olsson - 22 september 2021 17:02

Jag har alltid varit ganska jäkla dålig på att köpa julklappar. Jag vet inte riktigt var det kommer från. Alla andra i min familj är sylvassa på det. När julklapps-öppnaren kommer till mitt paket blir stämningen alltid lite märklig. Jag får ett ”Åh, vad fint” inte sällan följt av frågan vad det jag ger faktiskt är. Förra julen var det annorlunda och det är det som jag ska berätta om nu!

 

Jag ska nu berätta vad jag köpte till min mamma, till mina två systrar och till min systerdotter. Det blev nämligen kläder för hela slanten. Jag hade nämligen hittat två nya varumärken som jag fullkomligt älskar. Det ena heter Repeat Cashmere. Det andra märket heter Joutsen. Det blev paket av dessa olika varumärken till samtliga kvinnliga familjemedlemmar.

 

Byxor från Repeat Cashmere till min äldsta syster

 

Det har länge funnits en spärr mellan mig och min äldsta syrra. En spärr som vilar på livslång irritation men som ibland försvinner. Detta var ett sådant tillfälle. Jag gav ett par löjligt sköna byxor från märket Repeat Cashmere och hon blev nästan orimligt nöjd. Det var min första riktigt lyckade julklapp. Ja, fram till nästa person öppnade alltså.

 

Joutsens Kjol till yngsta syrran

 

Hon bär nästan inget annat än kjol. Därför kändes det som en självklarhet att ge henne det i julklapp. Särskilt då jag hittat en från Joutsen som passade henne perfekt. Hon höll med och blev väldigt glad.

 

Kavaj från Joutsen till mamma

 

Mamma bar alltid kavaj med axelvaddar i slutet på 80-talet. Hon pratar alltid om att hon saknar det. Nu gjorde jag slag i saken och investerade i en som liknade de hon bar på den tiden. Jag var inte säker på hur de skulle tas emot. Jag menar, är det ens modernt längre? Jag vet inte! Som tur var så mottogs det med öppna armar.

 

Strumpor från Repeat Cashmere till lilltjejen

 

Jag försökte verkligen förklara för henne att det var strumpor av väldigt hög kvalitet. Ibland kan det vara svårt att övertyga en 10-åring om det. Hon sa i alla fall tack och blev glad. Sedan fokuserade hon på sitt nya PS5 istället. Kan någon klandra henne? Knappast.

 

Jag är glad att ha anslutit till teamet av proffs på julklappar i alla fall.

 

Skapa flashcards