Direktlänk till inlägg 15 januari 2022

Byggbodar och vänner

Av Kaj Olsson - 15 januari 2022 10:18

Visste ni att jag en gång jobbade med byggbodar? Hur arbetar man ens med det, tänker säkert vissa av er. Det ska ni bli varse idag. Detta inlägg kommer helt och hållet att fokusera på mitt arbete med byggbodar en gång i tiden.

 

Det var fint. Detta vill jag göra klart från början. Det var fint även om det inte skedde under särskilt lång tid. Jag var verksam på företaget som utvecklade byggbodar under en sommar och en höst och en vinter. Sedan rörde jag mig vidare igen. Vad vi gjorde var att vi fixade ihop byggbodar som, i alla fall enligt oss själva, var de bästa på marknaden. Faktum är att man också kan fråga kunderna vi hade. Våra byggbodar var bäst, helt enkelt. Jag tror att en viktig anledning till detta var att vi byggde de så att de skulle se ut mer som ”riktiga” hus. Ni vet, mindre som temporära baracker och mer som vilka hus som helst. Det tror jag var ett vinnande koncept.

 

Eftersom jag byggde byggbodar under så kort tid hade jag knappt någon möjlighet att påverka verksamheten. Det var bara att rätta in sig och försöka lära känna folk så snabbt som möjligt. Detta löste sig ganska snabbt och ganska väl. Jag fick snart flera vänner på företaget. Det var viktigt för mig eftersom jag nyligen, vid denna tid, hade flyttat till staden. Vänner var A och O i mitt liv. Jag visste att om vännerna inte skulle komma så kunde jag aldrig stanna. Jag skulel ge det några månader och jag fick vänner redan efter en dag med byggbodar. Det såg jag som något oerhört positivt.

 

Faktum är att jag inte minns så himla mycket från själva jobbet med byggbodarna, nu när jag tänker efter. Nu är det tydligt för mig att det jag mest bär med mig är känslan av att vara bland de där människorna. De som gav mig glädje under de första åren då jag kom till Stockholm. De som gjorde att jag valde staden som min, trots att jag hade så mycket tvekan i bröstet.

 

Har någon av er någonsin arbetat med byggbodar? Eller ännu mer intressant: Är det någon som faktiskt bott i byggbodar någon gång? Kanske på grund av stambyte eller annat. Lämna gärna era tankar och berättelser om saken i kommentarsfältet. Jag både läser och svarar på allt.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Skapa flashcards