Direktlänk till inlägg 11 april 2022

Ett dödsbo i Stockholm

Av Kaj Olsson - 11 april 2022 13:42

Tillbaka igen. Igår blev det lite av en cliffhanger. Inte direkt något jag ägnar mig åt särskilt ofta men vi får se det som ett undantag. Jag antar att de flesta av er läste gårdagens inlägg, men om det var någon som missade tänkte jag ge lite bakgrund. Det förutsätter nämligen att för att ni ska hänga med på vad som komma skall.

 

Såhär är det. Jag och min lillebror träffades, som vi brukar, för att berätta improviserade historier för varandra. Den senaste som jag berättade för honom var om ett dödsbo i Stockholm. Varför gör vi detta? Jo, därför att vi båda är övertygade om att det utvecklar oss i vårt yrke. Vi berättar båda historier på olika sätt. Att kunna improvisera fram en historia om dödsbo i Stockholm kräver viss finess. Jag var väldigt nöjd med mig själv när kom på den här berättelsen faktiskt. Det ska bli ett nöje att presentera den för er. Är ni beredde att läsa en kort berättelse om ett dödsbo i Stockholm? Lovar ni att inte bli vettskrämda? Det jag inte hinner berätta fortsätter jag med imorgon. OK? Då kör vi!

 

Mörkare novemberkvällar fick man leta efter. Hansa och hans arbetskollegor hade fått ett uppdrag att städa ur ett dödsbo utanför Stockholm. Uppdraget kom med kort varsel. Så var det ibland men detta var extraordinärt. Till och med för detta gäng som arbetat med dödsbo i Stockholm under många år tillsammans.

 

  • ”Var fan är vi någonstans egentligen?” frågade Nils, den yngsta i gänget där han satt längst bak i bilen och kikade ut.

 

Ingen klandrade hans fråga. Var detta dödsbo verkligen i Stockholm? Det tycktes att allt som tornade upp framför dem var skog. Skog, efter skog, efter skog. Ett myller av träd och inte en gatlykta i sikta. 4 år inom dödsbo i Stockholm och aldrig hade någon av de sett något liknande.

 

Någon försäkrade Hansa, som körde bilen, om att de måste kommit fel. Han brydde sig inte om feedbacken utan gav all tillit till GPS:en. Om det fanns ett dödsbo i den här delen av Stockholm, ja då skulle de göra jobbet. Precis som vanligt. De fortsatte åka längs de ödsliga vägarna som blev mindre och mindre.

 

Fortsättning följer imorgon

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Av Kaj Olsson - 4 juni 2022 11:02

Jag får lov att återkomma till detta tema igen. Ni minns att jag förra veckan skrev ett inlägg om att min dotter kunde ett ord som jag inte lärt mig ännu? Ni som inte har läst det får här en snabbgenomgång, precis som i mello:   Förskolan skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards