Alla inlägg under juli 2020

Av Kaj Olsson - 14 juli 2020 16:30

Jag har funderat på att införskaffa solpaneler hemma under många år. Flera av våra närmaste vänner har gjort detta och är mycket nöjda med resultatet. Det tog ett tag innan jag tog tag i det hela, och det hade sina förklarliga skäl. När jag sökte på företag som arbetar med installation av solceller blev jag varnad. Varning efter varning, till dess att jag kom i kontakt med Energihem. Denna kontakt skedde genom en god vän som fått hjälp av företaget förut. Innan han hade bestämt sig för att ta hjälp av teamet på Energihem hade han också fått varning  för många andra bolag i branschen.


”Man får vara försiktig så att inte panelerna installeras av någon okunnig.” sa han till mig som om han var någon form av expert på området. Det är lite typiskt honom faktiskt, men jag vågar säga det eftersom jag vet att han inte kommer att läsa detta. Summa summarum: Det fanns ingen varning för Energihem. Den pålitliga hemsidan i kombination med avsaknaden av varning gjorde att Energihem skulle få bli min installatör.


Sagt och gjort. Efter inte särskilt lång tid kom ett gäng till mig för att installera mina nya paneler. ”Här kommer Energihem, solpanelsinstallatören utan varning!” sa jag när jag mötte teamet på uppfarten till huset. De log åt det jag sa men förstod nog inte riktigt vad jag försökte säga. Jag kände mig generad över min bottenlösa töntighet i några sekunder, men sedan följde god stämning mellan mig och teamet!


När halva dagen hade gått ville jag förklara mig. Jag sa att min kompis hade berättat att Energihem var särskilt förskonade mot varningar från kunder. Mitt ”skämt” gick således ut på att poängtera att Energihem och varning är något väldigt ovanligt. Tyvärr gjorde min förklaring att jag grävde en ännu djupare grop.


Jag måste sluta försöka vara rolig jämt.


Ovido - Quiz & Flashcards