Direktlänk till inlägg 28 oktober 2021

Innergårdsrenovering i Stockholm

Av Kaj Olsson - 28 oktober 2021 16:29

Jag jobbade med innergårdsrenovering i Stockholm under ett par somrar under tiden som jag pluggade. Det kanske låter lite konstigt att ha som sommarjobb. De flesta arbetar kanske på Ica eller på någon kundtjänst, eller kanske som försäljare. Anledningen till att det blev innergårdsrenovering och Stockholm för just mig var att jag hade gjort det förr. Det var alltså en bransch som inte var helt främmande. Inte alls, faktiskt.

 

Det blev totalt 2 somrar innan det var dags för mig att börja ägna mig åt det jag studerat. Det var däremot två väldigt bra somrar, i Stockholm med innergårdsrenovering, som jag minns det. Många saker med jobbet, många aspekter, var bra och trevliga. Så trevliga att jag faktiskt tänkte att jag skulle lista upp dem. Ni brukar uppskatta mina listor så jag hoppas att ni visar uppskattning åt även denna.

 

Så, nu kör vi: Varför innergårdsrenovering i Stockholm var ett så bra sommarjobb.

 

Skönt att göra något man redan kan

 

Jag kan tycka att det är lite skönt att ibland göra saker man redan kan väldigt bra. När jag jobbade med innergårdsrenovering i Stockholm på somrarna var det lite som när jag ser på serier ibland. Ja, jag har sett Game of Thrones väldigt många gånger. Jag vet exakt vad som ska hända hela tiden, och det är lite skönt. Innergårdsrenovering hade varit en del av mitt jobb flera år innan att jag flyttade uppåt till Stockholm. Jag hade koll på grejerna.

 

Bra gäng

 

Detta är utan tvekan det absolut främsta argumentet för kneget inom innergårdsrenovering i Stockholm. Jag hamnade i ett jävligt bra arbetslag på ett jävligt bra företag, rent utsagt. Hade det inte varit för att jag studerade under resten av året så hade jag tveklöst blivit kvar. Maken till härligt gäng har jag aldrig träffat, varken innan eller efter. Vi körde aw flera gånger i veckan, vi gick på bio och vi gick och käkade. Det slutade till och med så att jag flyttade in som inneboende hos en snubbe jag jobbade med. Så kan det gå när man sysslar med innergårdsrenovering i Stockholm, tydligen.

 

Lönen

 

Detta är väl att skjuta sig själv i foten gentemot nuvarande arbetsgivare, men det måste ändå yppas. Min lön när jag jobbade med innergårdsrenovering i Stockholm var högre än den jag har idag. Lägg därtill att jag har studerat 5 år för att hamna där jag är idag. Vad tycker vi om det? Lite upp-och-ner, eller hur?

 

Skriv gärna era tankar, oavsett om det är om innergårdsrenovering i Stockholm eller något helt annat.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaj Olsson - Onsdag 17 april 13:45

Teknikkonsulter, man kan inte leva med dem och man kan inte leva utan dem, eller hur är det egentligen? Det är klart man kan leva utan dem, men livet kanske blir lite enklare med teknikkonsulterna ändå. Vad tror du de gör hela dagarna egentligen, dri...

Av Kaj Olsson - Fredag 16 feb 19:02

Alla vill ha ett snyggt och fräscht badrum, och det kan vara en nödvändighet att renovera badrummet i en äldre bostad men kostnaden för badrumsrenoveringar avskräcker många. Ofta är den ändå överkomlig med en välplanerad budget och smarta val. Lista ...

Av Kaj Olsson - 12 november 2022 11:30

Idag ska jag berätta om den gång då jag tappade bort mitt tennisarmband i ett rapsfält. Detta var så traumatiskt att jag knappt vågat dela med mig om händelsen till någon. Idag ska jag dock bryta mönstret och låta berätta för er om det som inträffade...

Av Kaj Olsson - 5 september 2022 17:23

Nu ska jag berätta om mitt roligaste uppdrag som dansare. Minns då att jag arbetat i branschen under oerhört många år. Jag har varit med på i stort sett alla hörn, kan man säga. Det är därför en ganska stor grej för mig att uttala mig om vilket jag g...

Av Kaj Olsson - 2 juli 2022 11:30


Nu är äntligen sommaren här med sol, bad och trevliga kvällar i baksätet på raggarbilen. Jag skullle väl inte säga att jag är någon soldyrkare, men när man hör basen pumpa på håll när man ligger ute och solar så väcks det något i mig. Jag vet inte om...

Ovido - Quiz & Flashcards